luni, 29 februarie 2016

EROII N-AR TREBUI SA MOARA!



      


EROII N-AR TREBUI SA MOARA!





          Eu cred cu indarjire ca eroii n-ar trebui sa moara! Daca prin comportamentul tau, ai reusit sa devii eroul unui om, ai reusit sa-i influentezi pozitiv viata pana la modificari profunde, ai reusit sa dai sens si forma oricare ar fi situatia, unui suflet de om, atunci ar trebui sa primesti de la Dumnezeu un voucher de imortalitate. Ramai aici! Daca poti insemna atat de mult si poti face atata bine oamenilor din jur, ramai! Nu te iau, te las lor pentru ca e nevoie si de eroi nu numai de lectii dureroase ca sa devii om bun! 

            Da, azi ma cert cu Dumnezeu, ma cert din cand in cand si azi sunt tare suparata pe el pentru ca mi-a luat eroul adolescentei mele si mi se pare egoist din partea lui! Doamna Elisabeta Rosca, diriginta si profesoara mea de Limba Romana din liceu a plecat. Sigur, eu ma aflu printre acei norocosi care au cunoscut un “dascal” in adevaratul sens al cuvantului si care au avut parte de educatia lui aleasa. Am sperat din tot sufletul ca fiica mea sa aiba norocul de a primi la randul ei educatia acestui om fara pereche, dar intre timp… well, era planuit alt drum.

             Sa va povestesc un strop despre Dn-a Rosca. Era absolut unica. Avea o nobilitate pe care numai o asemenea inteligenta o poate oferi unui om, o nobilitate care nu are legatura cu rangul sau societatea, are legatura cu imensa informatie care-i popula creierul si cu puterea de a jongla cu ea. Mai mult, avea acel dar, atat de rar de a intra in interiorul altei fiinte, si a aranja piesele haotice intr-o ordine care sa faca sens. 
Doamna Rosca era profesoara de liceu. Lucra cu oamenii atunci cand devenirea e cea mai grea si haosul cel mai mare, atunci cand nimic nu face sens si drumurile formeaza doar un mare nod, cand cei din jur cer si asteapta lucruri de la tine, fara ca tu sa intelegi rostul existentei tale pe pamant. Atunci, doamna Rosca intervenea si dintr-un puzzle imprastiat iti dadea imaginea identitatii si adauga si un morman de informatie personalizata pentru tine special in asa fel incat, ani mai tarziu, cand vei accesa anumite fisiere, ele sa fie acolo, pline de cunostinte, referinte si detalii.

            Sunt astazi Ana Bitu care sunt datorita ei. Acest erou a avut un cuvant foarte greu de spus in devenirea mea si atunci cand nimeni nu parea sa inteleaga nimic din mine, nici macar eu, Doamna Rosca, nu numai ca a inteles, dar m-a ghidat, m-a iubit, m-a invatat, mi-a fost prietena, mi-a pus in mana sute de carti, mi-a ascultat confesiunile si mi-a facut si dansa unele, primindu-ma in viata ei, mi-a vorbit, m-a asigurat ca voi fi om, m-a ajutat sa-mi creez identitatea si sa fiu sigura pe inteligenta mea. Mi-a spus ca sunt desteapta, mi-a spus ca pot, mi-a spus ca voi fi ce voi vrea sa fiu.
            Doamna Rosca este eroul meu si va ramane asa si nu, pentru mine nu va muri niciodata si mai sunt convinsa ca este eroul multor oameni norocosi ca mine, care au avut onoarea de a-i fi invatacel. 

             Multumesc si sper sa ne intalnim si data viitoare!







3 comentarii:

  1. Dumezeu sa o aiba in paza. O profesoara de neuitat care ne-a inspirat pe multi si a facut ca aceasta lume sa ramana in urma ei putin mai buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dumnezeu sa o odihneasca si sa o treaca in randul ingerilor frumosi pentru ca aceasta Doamna minunata ne-a indrumat pe toti cei ce am avut urechi sa o auzim , ochi sa o vedem si inima deschisa sa o intelegem.
    Multumim Doamna Rosca pentru ca ne-ati fost alaturi si stim cu toti ca si de azi inainte ne veti indruma din ceruri.
    Odihna placuta frumoasa Doamna.

    RăspundețiȘtergere