vineri, 28 martie 2014

Aproape tanara





- Mami, ai vrea sa poti da timpul inapoi, inainte sa ma ai pe mine si sa fii iar tanara si libera?

Eu sunt in cada de baie, in spume, unsa cu toate alifiile. Ea sta pe jos, langa cada tinandu-si batranul motan in brate. Iau o pauza, mi se icetoseaza un pic mintea, mi se strange inima.
 
-  Adica, nu ca n-ai fi tanara, o drege ea, adancind si mai tare ridurile-mi de pe fata, dar ma intrebam daca ai vrea s-o mai iei o data de la capat.

N-am voie sa incep sa plang! Clar n-am voie! Nu ca nu m-ar fi vazut plangand. In fond, mamele sunt niste amarate de femei care mai trebuie sa si planga din cand in cand. Dar acum n-am cum, trebuie sa ma abtin, ca nu care cumva sa creada ca viata e de cacat sau ca eu sunt batrana sau ca samponul tears free e un fake…
Stau un pic, iau caruciorul cu trei roti ruginite si ma duc inapoi pana acolo unde pentru ea ar insemna “de la capat”. Ii zambesc si ii raspund.

- Nu mami, nu as vrea sa dau timpul inapoi. In fond sunt aproape tanara si aproape libera.

Se uita cu ochii ei migdalati la mine si-mi cauta ironia obisnuita, pe fata si n-o gaseste. Se incrunta la mine. E a mea, deci gandeste si nu se multumeste cu putin.

- Pai iubita mea: am prieteni, ma distrez, rad, petrec, ma imbrac colorat, ma aranjez, fac glume proaste, ma dau cu ruj rosu, ma ciupeste tac-tu de fund, ma uit la desene animate, imi pun dresuri pe post de par lung, alerg dezbracata prin casa, fac lucruri la care nu te astepti, merg prin ploaie, rad la soare?

- Da mami.

- Deci sunt aproape tanara… varsta ma incurca, restul e ok, nu?

Rade la mine.

- Cat despre libertate… o am in mine ca un cal naravas. Fac alegeri si compromisuri, dar sunt ale mele. Si atunci cand ma vezi trista si nefericita este pentru ca au luat altii hotarari in locul meu. Nimic nu ma face mai nefericita. Nu poti fi complet liber daca vrei sa traiesti printre oameni, intr-o societate, dar precum tineretea si libertatea o ai, daca o simti. Eu o simt si cine ma cunoaste stie ca ori trebuie sa-mi accepte libertatea, ori sa se sperie de ea. Eu sunt un om aproape liber, spre deosebire de multi altii.

- Deci mami, daca esti aproape tanara si aproape libera, inseamna ca esti aproape fericita.

Si de data asta ii citesc eu ei ironia pe chipul aproape identic cu al meu. I-am dat tot ce-am avut mai bun: inteligenta si frumusetea. Tineretea, libertatea si fericirea va trebui sa si le gaseasca singura sau… aproape singura. Eu voi fi mereu aproape de ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu